AKres: Arabesk sanatçısı Cavit Karabey hayatını kaybetti

14 Oca 2008

Arabesk sanatçısı Cavit Karabey hayatını kaybetti


Yaptığı 20 albüm ve yüzlerce parçayla "Arabeskin Kralı" olarak anılan Cavit Karabey, bugün son yolculuğuna uğurlandı. Karabey'in cenazesine 35-40 kişi katıldı.
 


Program yapmak için gittiği Şanlıurfa'nın Viranşehir ilçesinde kaldığı otelin odasında ölü bulunan "Arabeskin Kralı" olarak anılan Cavit Karabey bugün son yolculuğuna uğurlandı. Ankara Karşıyaka Mezarlığı Camii'nde öğle namazından sonra kılanan cenaze namazının ardından defnedilen Karabey'in cenazesine 35-40 kişinin katılması dikkatlerden kaçmadı. Cenazeye, Cavit Karabey'in ailesinin yanısıra, beraber çalıştığı plak şirketinin çalışanları katıldı. Ayrıca, son yolculuğuna uğurlanan sanatçının tabutunun üzerindeki isminin, yırtılmış ajanda sayfasının üzerine tükenmez kalemle yazılmış olması dikkat çekti. 1962 yılında Bayburt'ta doğan Cavit Karabey, evli ve 3 çocuk babası. 1986 yılında müzikle profesyonel olarak uğraşan sanatçı, ilk albümü "Sensizlik Öyle Zor ki"yi bu tarihte çıkardı. Bu tarihten sonra 19 albüme daha imza atan Cavit Karabey'in bestelediği, "Seni Sevmeyen Ölsün, Sevdiğimi Biliyorsun, Çift Camlardan Ses Gelmiyor, Vay Be, Mihriban, Allah'ından Bul, Geceler" isimli parçalar en tanınmış eserleri arasında yer alıyor. Karabey'in eşi: Türkü söyleyip para getirecekti Karabey'i dinlemek için gelen sevenleri ölüm haberi üzerine büyük bir üzüntü yaşadı. Kalp krizi geçirdiği tahmin edilen Karabey'in kesin ölüm sebebi otopsi raporuyla belirlenecek. Karabey'in ölümü, eşi Suna, oğlu Burak ve diğer yakınlarını da yasa boğdu. Eşinin başında feryat eden 4 çocuk annesi Suna Karabey, "Türkü söyleyip, bize para getirecekti. Ne oldu sana böyle, aslanım benim." derken baygınlık geçirdi. Eşiyle 25 yıllık evli olduğunu ifade eden Suna Karabey, Güneydoğu'daki yılbaşı konserleri için 12 gün önce evden ayrılan Karabey'in herhangi bir sağlık probleminin bulunmadığını söyledi. 14 yaşındaki Burak, babasına olaydan önceki son 3 gün ulaşamadıklarını söyledi. Cavit Karabey'in cenazesi otopsi için Adana Adli Tıp Morgu'na getirildi. Burada otopsi yapılan Karabey'in naaşı, Adana'daki akrabaları tarafından alınarak Ankara Keçiören Belediyesi'ne ait cenaze aracıyla Kocavezir Mahallesi'ne götürüldü. Halk müziğiyle arabeski birleştirerek kendisine has bir tür oluşturan Karabey'in yaklaşık 20 kaseti bulunuyor. Özellikle 1990'lı yıllarda şarkıları her yerde dinlenen Karabey'in ölümü kasetçileri de üzdü.
(Cihan)

33 yorum:

  1. ALLAH RAHMET EYLESİN ÇOK SEVERDİM ŞARKILARII Ve şarkılarını indirirken Bi
    yerde Okudum Vefat Ettiğinii Topragı Bol Yeri Cennet Olsun...

    YanıtlaSil
  2. abi mekanın cennet olsun dikmenli sazcı seyfo

    YanıtlaSil
  3. BY_ARABESK CAVIT KARABEY9 Şubat 2008 20:41

    cavit karabeyi bir abem olarak görürüm onu çok seviyorum vede seveceğim çünkü o benim bir abem... ailesine öncelikle baş sağlığı daha sonrada ALLAH'ın rhmetine kavuşan abimin mekanı cennet olsun sen ölmedin canım abim yüreğimize bir kerede olsa da girdin senin gençiliğimeze kazmış olduğun şarkılarla yaşayacağız..ABEM BENİM SEN AREBESKİN KRALISIN BUNU KİMSE DEĞİŞTİREMEZ ÇÜNKÜ BUNU BİZ SÖYLERİZ ..BİNGÖLLÜLER SENİN ŞARKILRINLA YAŞAYACAK... HARAM OLSUN SARKISI EN BUYUK ETKENDIR SEN DAIMA KALPLERDESIN:(:(:(

    YanıtlaSil
  4. Metin keleş öncelikle rahmetliye rahmet ve ailesine baş sağlığı diiliyorum.Ailesine rahmetli CAVİT KARABEY ABİM GİBİ SEVDİĞİM'i SÖYLÜYORUM.AİLESİNE SABIR DİLİYORUM):

    YanıtlaSil
  5. öncelikle cavit abimin ailesine baş sağlığı diliyorum cavit abimin mekanı cennet olsun cav
    it abimi kesin vurdular onun sarkılarına hastayım ben onu cok seviyorum o arebeskin kıralıdır biz onunla hyat buluyorduk cavit abimi cok seviyorum

    YanıtlaSil
  6. allah sana rahmet eylesin abem senin srkılarını cok seviyorum abimin ailesine bas saglıgı dılıyorum mekanın cennet olsun

    YanıtlaSil
  7. ALLAH RAHMET EYLESİN CAVİT ABEM MEKANIN CENNET OLSUN

    YanıtlaSil
  8. CAVİT ABEME ALLAH RAHMET EYLESIN MEKANI CENNET OLSUN SEN ARABESKİN KRALISIN

    YanıtlaSil
  9. 1cavit abemin makanı cennet olsun abemin ailesine bas saglıgı diliyorum

    YanıtlaSil
  10. cavit abimin makanı cennet olsun ama ben öldügüne cok üzüldüm ailesine sabır diliyorum sen ölmedinki cavit abim sen hep dillerde ve kalplerdesin

    YanıtlaSil
  11. cok uzuldum allah rahmet eylesin

    YanıtlaSil
  12. abi allah mekanını cennet eylesin seninde dediğin gibi ağlamaya değmezki birgün bizde yanın dayız belki yarın belki yarındada yakın en çok sevdiğim parçası belki üstüste 10 20 kere dinlesem bıkmam ağlamaya değmezki seni unutmayacağım alikılıçel

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Cavit KARABEY"in olumunu yurt disinda oldugum icin yeni ogrendim.Kendisiyle 1993 yilarinda Ist.avcilar"da esentepe cay bahcesinde cok guzel sohbetlerimiz olmusagabeyi benim cok sevdigim "GOZLERINE AGLAMAYI UNUTTUR SEVDIGIM " eserini bizzat kendisinden defalarca dinlemistim sevgili agabeyin olumu beni cok derinden yaraladi bu sebeble kendisine allah"tan rahmet kederli ailesine ve tum sevenlerine bas sagligi dilerim SERDAR DOGAN

    YanıtlaSil
  14. allahh rahmet etsıınn mekanıı cennet olsun onuun sarkılarını cok severıım hepsıınıde tek tek dınlıyoruum cok güzel parçaları yeni öğrendim çok üzüldümm ne demişler topraktan geldik toprağa gideceğiz kimsenin bundan şüpesi yok SİİRT KURTALAN FIRAT DAŞ

    YanıtlaSil
  15. allahh seni affetsin mekanıın cennet olsun sen kalbımde arabeks kralısıın en cok ta sennın sarkılarını dınlıyoruumm cavit abe fırat daş

    YanıtlaSil
  16. allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun allah günahlarını affetsin allah ailesine sabır versin

    YanıtlaSil
  17. bu güzel insanı cok seviyoruz bende yenı duydum gözlerım doldu nasılda sessız bırakıp gıttı bız sevenlerını allah sevdıgını yanına çabuk alırmış senkı gönullerın ınsanı.mekanın cennet olsun.içimizde yasıyorsun fevzi çakır.bursa

    YanıtlaSil
  18. cavit abi senin gibi bir sanatçı türkiyeye zor gelir allah mekanını cennet eyliye

    YanıtlaSil
  19. TÜRKÜ YE AİT YORUMLARA BAKARKEN FARKETTİM YEMİN EDERİM YIKILDIM HÂLA ŞOKTAYIM YA.ALLAH RAHMET EYLESİN ABCİM.MEKANN CENNET KABRİN NUUUR OLSUN İNŞALLAH.BİZ SENİN PARÇALARINLA ARABESKİN ACININ GURBETİN TADINI ALDIK.

    YanıtlaSil
  20. Öncelikle ailesine ve tüm hayranlarına baş sağlığı diler ve abımız gıbı gordugumuz cavıt abı nın o sonsuz güzel şarkıları için teşekkürlerimi sunar saygılarımı dilerim

    YanıtlaSil
  21. ewet cavit abiyi çok severdim ve halyada severim alahtan rahmet yakınlarına baş sağlığı dierim

    YanıtlaSil
  22. allah rafmet eylesin ailesine sabırlar dilerim.Her ölüm gibi buda erken bir ölüm hiç şüpesiz böyle eşi bulunmaz sanatcıları bulmak çok zor daha dinleyeceğizmiz bunun gibi kac sanatcı varki? ismail pekmezci

    YanıtlaSil
  23. ANKARA YENİDOĞAN DANçocukluk arkadaşımdı ölümüne çok üzüldüm kahvede okey oynayıp çok güzel anılarlm oldu allah rahmet eylesin yakınlarına sabır diliyorum

    YanıtlaSil
  24. ankara yenidoğan dan çocukluk arkadaşımdı allah rahmet eylesin iyi bir müzik emekcisiydi yakılarının başı sağ olsun allah sabırlar versin

    YanıtlaSil
  25. SENİN GİBİ SANATÇI BİR DAHA DÜNYAYA GELİRMİ ACABA SANMIYORUM MEKANIN CENNET OLSUN AİLENİN BAŞI SAĞ OLSUN SEVENLERİN İNŞALLAH AİLENİ YALNIZ BIRAKMAZ İNAN ÇOK ÜZÜLÜYORUM ŞARKILARINI DİNLEDİKÇE SEN BAŞKAYDIN BE ABİ :( KDZ EREĞLİ'DEN MEHMET BAYCAN

    YanıtlaSil
  26. MEHMETEMİN HEP KALBİMİZDESİN TURKİYEYE ZOR COK ZOR SENİN GİBİ BABA BİRİ GELİR DAMAR BABASI BU FANİ DUNYA BOŞTUR HEPİMİZ GİDERİZ AMA COK ZOR SENİN GİBİ BİRİSİNİ KAYBETMEK KADER UTANSIN CAVİT BABA cavit baba mekanın cenet toprağın bol olsun ailesinrde baş sağlığı diliyorum arabeskin babası cavit baba BATMANLI EMİN

    YanıtlaSil
  27. ALLAHTAN RAHMET KEDERLİ AİLESİNE BAŞ SAĞLIGI DİLİYORUM

    YanıtlaSil
  28. tam iş bulduk diyorduk ki vefat ettiğini öğrendik biraz daha bekleyemedin işsiz bıraktın beni ailemi abi şarkılarını çok severdim allah rahmet eylesin. cenazene katılmayı özen göstercem

    YanıtlaSil
  29. ALLAH RAHMET EYLESİN,ALLAH AFFETSİN,ALLAH YÜZÜNÜ KARA ÇIKARTMASIN,BU DÜNYADA ÇIKARTMADIĞI GİBİ...

    Beni o güzel şarkılarıyla hep ağlattı... umarım allahtan dileğim onun yüzü oradada hep güler inşallah...wallahi,billahi harbi babaydı... arabeskin bu anlam weren dünyasında o muhteşem sesi ve eserleriyle kurduğu saltanat asla yıkılmayacak tek çare tanrıdan ailesine sabır dilemek ve rahmetliye rahmet dilemektir...tekrardan başımız sağolsun... haa ayrıca bu arabeskin kralının ölümü sadece ailesi eşi dostunu üzmemiştir. ben ve değerli milyonlarca arkadaşımıda beraberinde yasa boğmuştur...
    yaa bi sorum olacak 13 ocak 2008 de dedilerki ölüm sebebi belli değil otopsiye gönderilmişti.

    halen bir cevap gelmedi bnm okuduklarıma göre hiçbir yerde yazmıyor babanın ölüm sebebi... lütfen az zamanda bana bunun cvbını verirmisiniz...

    BABAYI RAHMETLE ANIYORUZZ...

    Faruk...

    YanıtlaSil
  30. ilk sanatçı olarak sesini beğendiğim lise yıllarında onun sesiyle aşık olduğum değerli sanatçının ölümünü daha yeni öğrendim cavit karabeyin yeri bende başkadır allah mekanını cwnnet etsin etsin

    YanıtlaSil
  31. yeni öğrendim, çok üzüldüm. ailesine başlağı ve Cavit abiye Allahdan rahmet diliyorum.Mekanın cennet olsun. VAY BE VAY......... Karslı Osman.

    YanıtlaSil
  32. vefat ettiğini yeni öğrendim ve çok üzüldüm allahtan rahmet kederli ailesine sabır dilerim

    YanıtlaSil
  33. cawit karabey abime Allahtan rahmet kederli AİLESİNEDE SABIRLAR DİLERİM AHLATLI FEHİM

    YanıtlaSil